Alla inlägg den 8 september 2015

Av Linda A - 8 september 2015 11:33

Ligger här i lastbilen och väntar på att klockan ska bli arbete igen. Har precis ätit lunch bestående av alldeles för söta flingor.
Note to self; Köp inte Coops flingor igen

Funderar på om man ska byta ut mattorna i bilen eller låta som va. Tankarna på att skaffa en till/annan skylt där det står "Truckermorsan" snurrar lite oxå.
Får se vad som händer helt enkelt.

Blir nog att sätta sig och plugga lite när man kommer hem. Se var det finns grus, vilka olika sorter grustagen säljer och priserna. Än så länge är jag inte i så stort behov av att kunna det. Men vem vet, det lär nog göra nytta i framtiden.

Av Linda A - 8 september 2015 09:15

Säg hej till Nelly. Min stjärna som hjälper mig i jobbet.

Hytten är inte överpimpad men lite till vill jag nog ha.
Det har tillkommit ett par saker till efter att bilden tagits så det kanske är dags för en uppdatering.

Skylten nere i hörnet är beställd på www.funplates.se
där man kan designa sin egen skylt.
Välj efter dina egna önskemål.

Av Linda A - 8 september 2015 09:08

Dagen började kvart i sex i morse. Men inte orkade man kliva upp då. Strax efter sex masade man sig upp och hittade kläder. Gula så klart ?
Jaga på dottern för att hon skulle få på sig kläder och borsta tänder innan man petade liv i sonen för att byta blöja och få på även honom kläder och fixa ränder.
Ut i kylan för att lämna första på dagis innan lastbilen startades för att köra äldsta till skolan.

Sen äntligen min tur. Iväg till jobbet för att hälsa morgon till pojkarna och lasta flaket med skopor och virke.
Bort till Bergkällavägen för att tömma och sen fylla på med en massa blöta massor.

Det ska byggas nya industrier och byggarbetarna vill ha in vatten till bodarna.
Pojkarna gräver och pillar med rören och jag får köra bort massorna till Vällsta tippen.
Ibland får jag även ta med mig lite smått och gott.

Nu är det lunch, eller ja frukost för min del, innan det är dags att åka tillbaka och fortsätta.

Bilden visade min morgon utsikt innan första vändan till tippen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards