Alla inlägg den 9 september 2015

Av Linda A - 9 september 2015 18:57

Hemma efter en dag på jobbet. Eftermiddagen blev det lite mer att göra. Han med tre vändor till Vällsta tippen för att hämta återvinningsmatterial till "gropen". Det är dags att fylla igen den och sen flytta avstägningen och gräva så att vi kan få ner mer rör till bygget så dom får sitt vatten.


En sväng in på Nya Pulsen efter arbetsdagens slut. Middag skulle inhandlas och tanken var den att jag även skulle köpt blöjor till S. Men då det inte fans dom vi brukar använda så fick A köpa hem istället efter att han slutat jobbet han med, tanken var att han egentligen skulle hämta N från skolan innan men då hon fick åka hem med en kompis istället kunde han åka och handla direkt.

Själv gick jag upp och hämtade S på dagis. En mycket trött kille kom med hem. Det är jobbigt att gå på dagis hela dagarna. Men han trivs och det är huvudsaken. Den som tar hårdast på att han går såpass långa dagar som han gör är nog jag.
Tyvärr har jag inte så mycket val när man måste jobba för att få det att gå runt ekonomiskt i familjen.
Pengarna gör att man kan hitta på mer saker med familjen när man väl är ledig.


Nu är det dags för ett av två barn att sova. Frågan är hur bra det kommer gå när den andra sitter och spelar och låter. Fast hon ska strax göra sig klar för att krypa i säng hon med.

Blir nog en sväng in i duschen innan sängen för min del om jag inte tar den i morgon för att vakna till ordentligt.


Det här blir förövrigt ett inlägg utan bilder då jag sitter vid datorn och inte med telefonen. Lite tråkigt men det finns inte en enda bild på hårddisken.



Av Linda A - 9 september 2015 09:12

Klockan är över nio och grabbarna har ätit sin lunch och jag min frukost.
Är en lugn morgon, har hämtat grejer vid boden och kört bort till "gropen".
Sen hände det inte så mkt mer för min del.
Dagvattnet tömdes och sen påbörjades sågandet av röret. Det ska monteras en brandpost och möjlighet för byggarna att dra in vatten till deras bodar.

Fullt upp mest hela tiden även om jag tillbringar en hel del i lastbilen. Funderar nog på att ta med en bok i morgon så man har något att göra.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards